Monday 13 June 2011

Lydopptak

Det som tilsynelatende ble en nasjonalromantisk serie med kveldsbilder fikk en spennende avslutning. Har lenge tenkt at jeg skulle ha utforska dette område litt nærmere. Endelig var det klaff med både vær og anledning. Tok en gammel båt med liten påhengs samt fotosekk og stativ. Etter en kort klatretur gjennom tett buskas kom jeg til et flott åpent område hvor sauer gikk å beita. Norgesreklame delux. Fikk noen "greie" bilder, og når sola gikk bak kanten rusla jeg tilbake. Fant en skogsvei som gjorde tilbaketuren litt lettere. På slutten av turen måtte jeg gjennom en tett granskog. Jeg hadde ikke før kommet inn i skogen før en hjortebukk brøla til så kraftig at jeg skvatt ganske godt. Det er første gang jeg har hørt dette ute i naturen selv og ble overraska over hvor kraftig det var. Tre ganger brøla den før den luntra videre inn i skogen. Jeg fulgte etter og fikk se en kolle som skvatt ut i en lysning. Bukken så jeg spor etter, men den viste seg ikke igjen. Med en stor opplevelse rikere gikk jeg den korte turen ned i båten. Nå har jeg bestilt lydopptaker fra Evenstad musikk, Zoom H2. Bilder er ikke alltid nok.

180/2.8, 1/160sec f6.3


400/3.5, 1/400sec f4.0


20-35/2.8 30mm, 1/125sec f5.0


20-35/2.8 20mm, 1/80sec f6.3

No comments:

Post a Comment